Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Használat karbantartás

2009.08.26

Használat:



Soha ne lőj a fegyverrel "szárazon" bb nélkül!

Mivel ha nincsen bb a fegyverben, a gearboxban lévő dugattyú teljes erővel vágódik a hengerfej falának, így nem keletkezik a bb hiányában megfelelő sűrítés, és ezáltal légpárna, ami csökkentené a felütközés és az ebből kialakuló rezgés erejét. Természetesen előfordulhat, hogy kifogy a tárból a bb, de próbáljuk meg a bb nélküli lövések számát a minimálisra csökkenteni. Nagyon jól hallható egyébként az üres, és a töltött fegyverrel történő lövés közötti különbség.



Mindíg fesztelenítsd a rugót!

Ha sorozatban lősz a fegyvereddel (AEG), akkor lehetséges, hogy a dugattyú, és vele együtt a rugó megfeszített (hátsó) helyzetben áll meg. Ez azonban negatívan befolyásolja a rugó erejét, és élettartamát.

Pl. ha igy megfeszített rugóval tárolod a fegyvert a következő játékig, akkor előfordulhat, hogy a rugó jelentősen kigyengül. Ezt az állapotot megelőzhetjük azzal, hogy 2-3 egyeslövést adunk le a fegyverrel, (félautomata módban) így biztosíthatjuk azt, hogy a dugattyú és vele együtt a rugó mellső "nyugalmi" állásban legyen.



Ne tegyél a fegyverbe használt bb-t!

Soha ne tölts a fegyverbe (tárba) már kilőtt, használt bb-t. Még akkor sem, ha csak otthon "célbalövésre" használtad. Ekkor is ragadhat rá por piszok, illetve eldeformálódhat, ami lövés közben bb töréshez, és duguláshoz vezet, és sok esetben a hop-up gumi és a cső látja kárát. NE feledd itt századmilliméterekről van szó! Egy bb-n max 60 fillért spórolsz, viszont egy javítás nagyságrendekkel többe kerülhet.



Mindíg teljesen feltöltött akkut használj!

A nem teljesen feltöltött akku gyakran vezet a tűzgyorsaság idő előtti csökkenéséhez. Ami viszont sok esetben a GB rossz helyzetben való megállásához, beékelődéséhez, szorulásához, illetve szélsőséges esetben töréshez vezethet. Töltés előtt célszerü az akkumulátort kisütni, hogy az akkunk élettartama ne csökkenjen jelentősen.



Tartsd a fegyvert és akkut szárazon!

A lehetőségek szerint a fegyverünket ne tegyük ki feleslegesen nedvességnek, pornak. A fegyverbe jutó por és nedvesség jelentősen csökkent annak élettartamát. Ha az akkumulátort és a fegyvert nedvesség éri akkor a legrövidebb időn belül töröljük szárazra.



Egyes vagy Sorozat?

Ha lehet akkor rövid sorozatokkal lőj, mivel egyeslövésben nagyobb a fegyver áramfelvétele, könnyebben beég az elsütő érintkező, illetve hamarabb merül le a fegyvered akkumulátora. És nem utolsósorban a sorozatos egyeslövés nagyobb igénybevételnek és kopásnak teszi ki az egyeslövés megszakítót és a gearbox egyéb elemeit. Soha ne lőjünk hosszú sorozatokat (pld egy tárat egy sorozattal), ez károsíthatja a belső alkatrészeket és nagyon felmelegítheti a motort.



Működési hőmérséklet:

Mivel ezt a sportot javarészt a szabadban űzzük, a környezeti hőmérséklet jelentős szerepet játszik a fegyvereink hadrafoghatóságában.

Nyáron: Az akku, a vezetékezés és a motor is hamar túlmelegedhet, a gumi alkatrészek, és a műanyag is károsodhat főleg ha a fegyverünket rövidebb-hosszabb időre a tűző napon hagyjuk. Télen: +10°C alatt az akkumulátorok nem képesek a bennük levő töltést 100%-ban leadni, ezt úgy küszöbölhetjük ki, hogy csak a játékkezdés előtti legutolsó pillanatban helyezzük be a fegyverbe az akkut. Addig tartsuk a zsebünkben, vagy a kocsiban meleg helyen. Hidegben könnyen bekeményedhetnek a gumi alkatrészek (hop-up, dugattyú) illetve tuningolt fegyverekben könnyebben törnek az alkatrészek leggyakrabban a spiáterből készült elemek (GB). Ezt sajnos nem lehet 100%-ban elkerülni, azonban a GB a cső, és a hop-up, tár megfelelő karbantartásával csökkenthetjük ennek esélyét. Használat előtt a csőbe, a tárba és a hop-uphoz fújjunk egy kis szilikon sprayt, ez megakadályozza pld tuningcsöveknél a bb-k beszorulását a csőbe.



Biztosító:

A fegyverbe épített biztosítót a játékterület, a visszaálló pont, akadály esetén és a belövési zónán kívül mindig biztosított (SAFE) állásban legyen.



Alap Karbantartás:



Aeg:

Használat után távolítsuk el a fegyverből a tárat, győzödjünk meg róla, hogy nincsen a csőbe bb, majd egyeslövéssel fesztelenítsük a rugót. Vegyük le róla az akkumulátort. Kívülről töröljük szárazra majd egy tiszta ronggyal vagy egy kis kefével (használt fogkefével) távolítsuk el róla a szennyeződéseket. Győzödjünk meg róla, hogy a tárfészekben semmilyen idegen tárgy (faág, bb) nincsen. Tekerjünk egy kb 6-8cm hosszú 1cm széles papírtörlő v. Papírzsebkendő csíkot a fegyverhez kapott tisztítópálcára. Majd tekerjük le a hop-upot és a hop-up kamrán keresztül szilikonsprayt fújva a csőbe tisztítsuk ki azt, a tisztítópálca segítségével. Extrém esetekben a cső belselyébe olyan szintü a felhordott szennyeződés mennyisége, hogy csak erősebb anyagok alkalmazásával (pld. acetonmentes körömlakklemosó) juthatunk eredményre. Ezt azonban minden esetben a cső kiszerelt, helyzetében, a hop-up gumit eltávolítva végezzük el, mivel ezen anyagok megmarhatják a műanyag és gumi alkatrészeket. Tisztítás után fujjunk egy kis adag szilikonsprayt a csőbe, megelőzendő a hop-up gumi bekeményedését, és ezzel a fegyvert el is tehetjük pihenni a következő játékig.



GBB, NBB:

Használat után távolítsuk el a fegyverből a tárat, győzödjünk meg róla, hogy nincsen a csőbe bb, majd az AEG-eknél ismertetett módon tisztítsuk meg a csövet. Fokozottan figyeljünk a GBB-s fegyvereknál a csúszó felületek tisztítására, és kenésére. A szilikonsprayen kívűl ne használjuk seemmilyen más ásványi alapu olajat, mert károsíthatják a fegyver fém és ABS alkatrészeit. A tárból engedjük ki óvatosan a megmaradt gázt, vigyázva arra, hogy a tár kiömlőszelepének gumi tömítését ne károsítsuk. Fujjunk egy kis szilikont a szelepekre, járassuk meg őket, majd töltsünk egy nagyon kis gázt a tárban, megelőzendő a gumi tömítések kiszáradását.



Spring:

Az akkumulátor eltávolításának kivételével megegyezik az AEG-eknél ismertetett módszerrel.



A játék során általánosan előforduló meghibásodások:

Ha hiába húzod az elsütő billentyűt, de a fegyver nem működik. Ellenőrizd az alábbiakat:

az akku csatlakoztatva van-e?

a csatlakozó ép, és nincsen a fém érintkező kicsúszva a műanyag házából

a biztosíték nem égett ki?

a vezetékezés nem szakadt-e?

a markolatot vagy markolat alját levéve nincsen-e lecsúszva a motorról?

az elsütő billentyű a megszokott szerint működik. Ha könnyebben megy, akkor előfordulhat hogy az elsütő érintkező törött, nem érintkezik vagy beégett

Ha a motor megy, de a fegyver nem lő:

törött a fogaskerekek közül valamelyik

törött a dugattyú

törött a tappet plate, vagy a nozzle

Ha a fegyver csak néha-néha lő:

nem jó illetve nem jól adogat a tár

nincsen rendesen a helyén a tár

poros, rossz minőségű a bb

rossz vagy kopott a tappet plate, vagy a nozzle

túlságosan rátekert hop-up

Ha nem lő és beragad a bb, akkor az alábbiakat tegyük:

vegyük ki a tárat, majd a hop-upból öntsük ki az esetlegesen bentmaradt bb-t.

tekerjük le a hop-upot

a csőbe elölről dugjuk be a tisztítópálcát és hátrafelé toljuk ki a hop-up irányába a bent ragadt bb-t

tisztítsuk ki a csövet egy kis szilikonspray segítségével

Gázos fegyver nem lő rendesen:

gyenge vagy túl erős a betöltött gáz, télen téli,nyáron nyári gázt használjunk

piszkos a belső szerkezet, a gáz nem tudja rendesen mozgatni a működő szerkezeteket

a tár nem illeszkedik rendesen a fegyverbe, elszökik a kiömlő nyíláson a gáz egy része

rossz a kiömlő szelep, vagy gyenge a ráütő kalapács rugója




 Forrás : Blackwater SE Veszprém

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

aksihoz

(Jozef, 2010.12.13 11:30)

a gyári aksi nickel kadmiumos. De azt hiszem a metál hibridet is igy kell kezelni, ugy hogy végülis az aksis dolog jó. Egyépként köszi a feltett szöveget, sokat segitett.

kis javítás

(memo (KMGT), 2010.09.07 11:57)

Szia.
Az aksi rész, a fegyverhez való gyári aksikhoz vonatkozik.
A fegyverhez 3 fajta aksit használnak. Robogó aksit, lipó aksit, és a gyárit.
A gyári esetében a fent látható esetben kell eljárni.
Üdv.: Memo a blogernek

idemuszélyvalamitirni?

(CsaKajanikA, 2010.05.29 14:37)

Az azksikrol nagy baromság van... mert nem csak 1 fajta akkumulátor létezik...